Рада з питань зовнішньої торгової політики ЄС підтримала укладення угоди з Україною про зону вільної торгівлі якомога швидше. Найпізніше - до грудня цього року. Заявив після засідання Ради ЄС міністр економічних справ Польщі Мартін Королєц. Разом з тим, комісар ЄС з питань торгівлі Карел де Гухт також зазначив, що політичні вимоги Європа ставитиме паралельно з економічними. Куди наша держава прагне вступити і чим поступиться після підписання угоди про ЗВТ?

Зона вільної торгівлі стане реальністю для України вже у 2013-му. Переконаний глава уряду Микола Азаров. Укласти ж угоду сторони планують до кінця цього року. Втім, чиновники не поспішають анонсувати деталей переговорів та умов. Про них, як завжди, дізнаємося після того, як поставимо підпис у договорі. Гіркий досвід уже маємо. Вступ до Світової організації торгівлі.

"Коли ми вступали у СОТ, дійсно ми вступали дуже швидко. Можливо, занадто швидко. І не врахували ті умови, чи готова Україна конкурувати на рівних з великими країнами", - пояснює віце-президент Всеукраїнського об'єднання роботодавців Олексій Мірошниченко.

Схоже, що влада на помилках вчитися не поспішає. Зараз просимо СОТ переглянути умови членства. Із зоною вільної торгівлі цей крок - не пройде.

"Нам пришлось их заверить, что все, о чем мы договорились с ЕС, естественно, не будет подлежать пересмотру. Так, Пятницкий, да?", - уточнив прем'єр-міністр України Микола Азаров.

Позиції ж бізнесу, щодо скасування митних бар’єрів із ЄС, різняться. Одні вбачають у цьому додаткові можливості. Інші ж готуються до нових обмежень. Сходяться сторони лише в одному, їхньої думки ніхто не запитав.

"Вона спрощує процедуру транспортування вантажів. Зменшить кількість перетинів кордону. І, тобто, перевізник виграє час в транспортуванні, а час - це гроші",- каже представник Асоціації міжнародних автоперевізників Тетяна Гужевська.

"Ткани, например, хлопчато-бумажные или шерстяные, то там существуют ставки в Европе - 8-9%, а в Украине, по сути, нулевые ставки. Как нашему товаропроизводителю экспортировать? Есть проблема? Есть проблема", - додає голова Асоціації "Укрлегпром" Валентина Ізовіт.

Першим явним наслідком для українців буде збільшення кількості імпортних продуктів. Зокрема - харчових. Нині на прилавках магазинів частка українських товарів сягає 95%. Після відкриття ринків із ЄС, частка вітчизняного стане меншою. Однак це матиме і свої плюси.

"Це можуть бути товари з кращим співвідношенням ціна та якість. Тобто, вони можуть бути достатньо якісними, при цьому не набагато дорожчими. А бо й не дорожчими, ніж товари українського виробництва", - зазначає президент Центру антикризових досліджень Ярослав Жаліло.

З одного боку це вгамує цінові апетити місцевих виробників. І змусить поліпшувати якість. З іншого ж боку, імпорт може забрати роботу в українців.

"Коли ринок заповнюється більшою часткою імпорту, то виникає серйозний ризик того, що просто значна частина людей, вони не мають достатніх джерел доходу аби купувати, навіть, можливо більш якісні та дешеві товари", - попереджає президент Центру антикризових досліджень Ярослав Жаліло.

Серед інших наслідків входження до зони вільної торгівлі: погіршення торговельного балансу через зростання обсягів завезеної продукції. Це ослабить гривню. Імовірно, подешевшають і автомобілі. Адже сукупний податок на авто знизиться із 35% до 23%. Однак головною перевагою може стати модернізація економіки країни та карт-бланш для майбутнього вступу до Євросоюзу. Розповідає телеканал UBR.

Теги: украина зст условия ubr
Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 1354