З початку кризи минуло три роки і згадують її переважно? як великий економічний колапс. Український бізнес з 2009-го втратив чимало, однак були і позитиви. Самі підприємці кажуть, криза несе певний ефект очищення.

"Коли компанія зіштовхується з поганими часами, перевіряється на "прочність" все: наскільки персонал готовий до того, щоб пережити важкі часи, перевіряється, як побудована система збуту, як побудована взагалі система відносин між клієнтом і компанією", - пояснює виконавчий директор Європейської бізнес асоціації Анна Дерев'янко.

В українській Асоціації якості підрахували, у більшості малих і середніх підприємств України, порівняно зі світовими лідерами, продуктивність праці нижча в 10 разів, дефектність вища в 1000 разів. Тож очищатись, в першу чергу, довелось від непрофесійного персоналу. Хтось звільняв, а хтось навчав.

"Мы не пошли по примеру западного похода, когда ты увольняешь и приходит этап развития и ты опять нанимаешь. Люди могут потерять квалификацию. Ограничения рабочей недели или работа на полставки, но удерживая костяк своего персонала и удерживая свои ресурсы трудове, многим компаниям помогло более быстро востановится", - розповідає аналітик інвестиційного ринку Андрій Безп'ятов.

А ще підприємці задумались над впровадженням інновацій, аби бути більш конкурентноспроможними на ринку. Допомагала і держава. Кабмін прийняв понад сотню рішень, які зменшували витрати для малого та середнього бізнесу. Полегшили процедуру звільнення працівників, відмінили сертифікацію ряду товарів, зменшили вартість низки адміністративних витрат та скасували службу міжнародних автомобільних перевезень.

"Це державне підприємство, яке збирало кошти з перевізників, в принципі ні за що. Це підприємство було ліквідоване, щоб зменшити кількість витрат для перевезення товарів, а, відповідно, і зменшення вартості товарів українського виробництва", - каже голова Об'єднання малого та середнього бізнесу Оксана Продан.

Пільги отримав і великий бізнес. Для металургів та хіміків скасували надбавку на газ. Та заморозили тарифи на залізничні перевезення. Тільки у перший рік кризи заощадили мільярд гривень. А ще аби підтримати вітчизняних автовиробників ввізне мито на машини збільшили на 13%, зокрема на легкові автомобілі – до 23%. Розповідає телеканал UBR.

Теги: бизнес кризис
Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 1476