Україна не зможе повноцінно скористатися перевагами від вступу до зони вільної торгівлі з ЄС. Вважають економісти. Виною всьому - застаріла транспортна інфраструктура, її слабка інтегрованість в європейські мережі та зношеність рухомого парку. Додає проблем складне митне оформлення товарів та незрозуміле податкове законодавство. Нехтуючи власним транзитним потенціалом Україна щорічно втрачає мільярди доларів, поступаючись конкурентам.

В Україні транспортна галузь забезпечує 13% ВВП країни. Ратифікація угоди про зону вільної торгівлі могла б значно підвищити цей показник. Однак на заваді стоїть застаріла транспортна інфраструктура та слабка інтегрованість в європейські мережі. Гальмуватиме просування на захід також недосконале законодавство України, яке часто не співставне із європейським. Зокрема, у сфері митного, інвестиційного та податкового регулювання. Занадто повільно проводиться оновлення рухомого парку.

"По причині, зокрема, такій, як високі відсоткові ставки у банках на кредити. Зокрема, на сьогодні середньозважена відсоткова ставка за кредитами, які надають українські банки, становить 14%. Тоді, як у країнах ЄС такі кредити надаються в середньому під 8% річних", - пояснює Оксана Собкевич, заввідділу секторальної економіки НІСД.

Як наслідок, зношеність наявних потужностей на залізниці сягає маже 90%. При цьому потреба у вагонах постійно зростає. Частину навантажень міг би взяти на себе морський та річковий транспорт. Особливо йдеться про вантажоперевезення. Втім розвиток цього виду транспорту в Україні практично завмер.

"Україна сьогодні практично не використовує свого потенціалу, як морська держава, маючи вихід до двох морів. Це перспективний напрямок, який потребує і інвестування в створення флоту, і інвестування в створення інфраструктури для прийняття великовантажних суден", - пояснює Ярослав Жаліло, президент Центру антикризових досліджень.

Складна ситуація і з пасажирськими перевезеннями. Зокрема, у внутрішньому авіасполученні. 2010-го літаками в Україні скористалися 6 млн осіб. Тоді як у 1990 цей показник сягав 15 млн пасажирів. Низька якість вітчизняних доріг та нестача вантажівок, які відповідають європейським стандартам, значна перешкода для автоперевізників. Як наслідок, наша країна суттєво поступається найближчим конкурентам. А отже і втрачає ресурс для розвитку власної економіки. Розповідає телеканал UBR.

Теги: ubr транспортная инфраструктура зст ес
Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 1096