У чергах з 5-ї ранку. Минулого тижня кияни влаштували справжній штурм БТІ. Експерти кажуть - не менші черги були і в регіонах.

Сполошитися громадськість змусила інформація про зміну оформлення документів на нерухомість.  9-го грудня парламент відповідним законом передав функції Укрдержреєстру. Це орган при Мінфіні. БТІ залишили лише технічні процедури. Оформлювати папери Укрдержреєстр в режимі "єдиного вікна", за спрощеними процедурою мав уже з січня 2012-го.  Але...виявився неготовим. Цього тижня повноваження БТІ депутати продовжили на рік. Але українці про це, схоже, не почули.

У спрощення не повірили. І не даремно...

Парламент продовжив існування  Бюро технічної інвентаризації  - так званих БТІ - до 2013-го. Та документ ще має підписати Президент. Але доки він цього не зробив - громадяни масово атакують контори.   

«Я уже третий раз прихожу. Первый раз я пришла с утра, здесь очередь была до второго дерева».

«Пришел, чтобы успеть, потому что где будет потом БТИ и где его искать, никто не знает. Сказать, что закрывают его, не сказали, а где будет новое и какая структура будет этим заниматься». 

Кмітливіші та багатші, заплативши певні суми, швидше рухались у черзі.

«Платила дороже, чтобы ускоренно получить. - А скільки довелось заплатити? - Там на 50 гривен больше. Там просто расценка: три дня, неделя, две».

 У БТІ проблему визнають частково. Хтось каже: люди штурмують контори через безпричинну паніку. Хтось заперечує очевидне, стверджуючи, що черг немає.    

Дмитро Мартиш, заступник начальника Київського міського БТІ: «Як і раніше, процедура залишається незмінною. Людина приходить із правовстановлюючими документами до БТІ, замовляє поточну технічну інвентаризацію і замовляє виготовлення витягів про державну реєстрацію. Вся ця процедура займає до двох тижнів. Ніяких проблем, ніяких черг зараз не спостерігається». 

Наплив відвідувачів почав зростати після того, як Рада минулого тижня ухвалила закон. За ним Бюро технічної інвентаризації вже з 2012-го хотіли позбавити функцій з оформлення угод купівлі-продажу нерухомості. Це мала робити нова структура - Державний реєстраційний центр. Та хоч депутати відстрочили набуття чинності документа, люди не заспокоїлися. Не всі знають про продовження роботи БТІ. Та й не впевнені, що інша служба запрацює. 

Дивіться також: Продати і купити авто стане дорожче

Дмитро Павленко, директор Асоціації БТІ: «Возник искусственный ажиотаж. В связи с тем, что с 1-го числа регистрацию  по законодательству должен делать Укргосреестр, но люди прекрасно же тоже видят, что структуры нет. Количество заказов в 2-3 раза больше, чем обычно. Поэтому физически их исполнить уже невозможно».

Такий ефект лавини тільки наростатиме, доки Президент не підпише закону, яким продовжить існування  БТІ. Та фахівці кажуть: на цьому проблеми не скінчаться. І наступного року ситуація може повторитися.

Андрій Бегменко, юрист: «Декілька місяців із моменту припинення функцій БТІ і переходу їх до Державної реєстраційної служби робота вестися не буде. Не буде механізмів зрозумілих, не буде людей, які будуть обучені. Хоча питання навчання - це також важливе питання. Не факт, що співробітники БТІ будуть переходити у Державну реєстраційну службу».

Водночас в Укрдержреєстрі зазначають: серед працівників бюро проводять конкурс і  майже сформували штат. Тому готові розпочати роботу з 2012-го. Та для громадян дещо зміниться порядок оформлення документів. Продавцю нерухомості потрібно буде зареєструвати право власності на неї. Навіть якщо він це вже зробив раніше. Адже створюватимуть нову базу даних.

Анатолій Лещенко, заступник директора департаменту Укрдержреєстру: «Ця база вже міститиме відомості не тільки про право власності, а й також відомості про обтяження, про, наприклад, інші речові права. Можливо, в особи є зареєстроване право оренди або певний сервітут. Тому щоб нотаріус  бачив усю цю повну картину щодо об’єкта нерухомості, має повестися реєстрація. У подальшому ж якщо покупець уже матиме бажання продати це майно, то він уже напряму звертатиметься до нотаріуса».

Також після запровадження змін проводитимуть інвентаризацію тільки новозбудованих або реконструйованих споруд. І скоротять термін реєстрації паперів до п’яти днів. 

До того ж, планують ввести принцип "єдиного вікна", що ніби-то має спростити процедуру оформлення документів. Та в БТІ у цьому сумніваються.

Дмитро Мартиш, заступник начальника Київського міського БТІ: «На мою особисту думку, воно не полегшить. Тому що єдине вікно буде для реєстрації договорів купівлі-продажу, станів цивільного шлюбу, смерті. Тобто все місто буде йти в одне вікно. Тобто вікно повинно бути або дуже широке, або їх дуже багато потрібно бути».

Водночас представники асоціації БТІ кажуть: оформлення документів подорожчає. Новостворена служба додатково стягуватиме за свої послуги 119 гривень держмита. Його не сплачуватимуть лише ті, хто зареєстрував право власності до 2012-го.

Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 1461