Дієтолог Людмила Веспер свого часу не знала, що відповісти, коли клієнти запитували, де їм купувати здорову їжу. А чотири року тому жінка відкрила перший в Україні магазин органічних продуктів. У процесі їх вирощування не застосовували хімдобрив та синтетичних домішок. Тоді більшість людей і поняття не мали, що воно таке", - зізнається жінка. Сьогодні Україна посідає друге місце у Європі за обсягами  виготовлення органічної сировини. Тоді як повністю натуральні харчі споживають лише 05% українців.

Людмила Веспер, власниця магазину органічних продуктів

«Наша цільова аудиторія – це люди свідомі, люди які вже прийшли до того, що краще з’їсти менше, але продукти мають бути здоровими. Серед наших клієнтів є пенсіонери, у яких дуже невеликі статки, але люди приїжджають навіть з пригородів.» 

Цей бізнес Людмила називає соціально відповідальним. Адже  тут не варто чекати миттєвого результату. «Вийти у нуль» жінці вдалося аж за два роки. І досі цю справу  постійно дотує із власних джерел, оскільки ані державної підтримки, ані відповідного законодавства в Україні й досі немає.

Людмила Веспер, власниця магазину органічних продуктів: «Це просто участь у позитивному тренді, це потрібно розуміти перед тим, як починати такий бізнес. У Європі 20% прибутку – це нормальний прибуток вважається в Європі, для нашої країни потрібно бути трошечки схибленим у гарному сенсі, щоб починати займатися таким бізнесом.»

 Якщо власних знань недостатньо, для початку варто найняти спеціаліста, який знається на здоровому харчуванні. Персонал також має бути обізнаний. Принцип – від лану до столу усуває ланцюг посередників, тому необхідно налагодити контакти лише з виробниками і постачальниками, які мають відповідні сертифікати якості.

Людмила Яковенко, фахівець зі стандартизації: «Ви підбираєте по-особливому своїх поставщиків. Якщо звичайний магазин поїхав закупив, то ви повинні бути впевнені, що ви купуєте органічне, а доказати, що це органічне, вони можуть тільки показавши вам документи.»

 Продукти, які швидко псуються, – молоко, овочі та фрукти, необхідно постачати щодня. Тому левова частка витрат припадає на транспорт. До того ж, варто врахувати ризики: через малі терміни зберігання доводиться постійно списувати зіпсований товар. Поки що органічний бізнес в Україні - доволі камерний. Утім за 5-6 років він таки набуде розмаху, прогнозують фахівці.

Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 639