Українці купують усе менше сиру. Бо ціни зависокі. Виробники порахували: якщо до кризи, а це у 2007-му, протягом року людина з’їдала в середньому 4 кілограми молочного продукту. Наразі – вдвічі менше. Отже, виробництво доводиться скорочувати. Рятує вітчизняну галузь - експорт.

Сир в Україні – делікатес. Купують його наші співвітчизники дедалі рідше  - задорогий. За деякі сорти правлять від 70-ти до ста гривень. Сировари наполягають: продукт, виготовлений із натурального молока, дешево коштувати не може. Бо сировина у ціні додала. Проте, гаманці українців не витримують. До того ж, не впевнені співвітчизники у якості товару. Як наслідок - цьогоріч виробництво скоротиться приблизно на 10%. До ста вісімдесяти тисяч тонн. Це з урахуванням "сирного продукту". До складу якого входять рослинні жири. При цьому він займає, щонайменше, чверть ринку і дешевший від сиру на 40 процентів. Та ще й імпортні сири доступніші за вітчизняний продукт іще й імпортний.

Наталія Фесюн, представник сироварної компанії: «Если цены на сырье в Украине сегодня выше европейских цен на сырье, то откуда бы не завозили к нам сыр, он уже будет конкурентный с нашими ценами. Т.е. если сегодня в ЕС молоко 33 центра за литр, с показателями базовыми намного более выше, чем у нас, то наше молоко в пересчете может и 40 центов достигать за литр».

Заробляють сировари на експорті. Цьогоріч на зовнішні ринки планують продати приблизно 80 тисяч тонн сиру. Переважно до Росії та Казахстану. Ще трохи – до Молдови.

Василь Вінтоняк, аналітик аграрного ринку: «Експорт був вигідний, особливо для тих, в кого є можливість повернення ПДВ. В продажах надавали перевагу власне експортним продажам багато компаній».

Андрій Ярмак, економіст FAO: «Україна залишається нетто-експортером молочних продуктів, тобто якщо українці хотіли б споживати ту кількість сиру, вони б його купили на внутрішньому ринку і компаніям не потрібно було б залежати від обмежень експортних із якими вони стикаються на інших ринках».

А ось на українському ринку сир дорожчати вже не буде. Бо нікуди. Навпаки, можливо, деякі компанії, щоб збільшити попит на свій товар – знижуватимуть ціни. Десь на 10%. Уже в грудні.

Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 963