Низька температура у квартирі, замість гарячої, тепла вода, неприбрана територія біля будинку чи несправний ліфт. Нерідко українці сповна платять за погано надані комунальні послуги. Хто винен - пасивні мешканці чи важкі на підйом виконавці?.. За останній місяць лише киянам влада відшкодувала за ненадані житлово-комунальні послуги майже 8 мільйонів гривень. Сума від початку року вражає ще більше - майже 50 мільйонів. Як перевірити, чи не відняли у платіжці менше, ніж потрібно?

Якщо підрахувати, скільки грошей українці викидають на вітер за рік, закриваючи очі на недогріту воду, холодні батареї, неприбрану територію, аварійний ліфт, то вийде далеко не маленька сума. Так, приміром, на стоквартирному будинку, якщо переплата за неякісне обслуговування з оселі становить 30 гривень, ЖЕК за місяць заробить 3000 гривень. А таких будинків тисячі. За неякісні комунпослуги варто вимагати перерахунку місячної сплати. Процедура не проста. Для початку потрібно повідомити диспетчера про неякісну роботу служб, написати заяву з вимогою зробити перерахунок, потім разом із представником ЖЕКу, який прийде перевірити правдивість заяви, скласти акт про відхилення послуги від норми.

Костянтин Лопатін, керівник департаменту КП з утримання житлового господарства Шевченківської РДА: "У разі якщо протягом двох днів з дати подачі заяви представник виконавця послуг не з’явився мешканець має право заповнити самостійно акт-претензію. Підписати його разом із двома сусідами і подати до організації комунальної і вона повинна буде виконати перерахунок".

На завершення потрібно отримати акт про перерахунок. Приватні надавачі комунальних послуг кажуть, у них домогтися справедливості простіше.

Ольга Польчинова-Козуб, директор управлінської компанії Спілки власників житла: "Коли у вас ОСББ, ЖБК чи обслуговуючий кооператив ви звертаєтесь безпосередньо до свого голови, складається акт, цей акт підписується всіма присутніми і на підставі цього звертаємось до Київенерго чи водоканалу і робиться відповідний перерахунок".

Костянтин Лопатін, керівник департаменту КП з утримання житлового господарства Шевченківської РДА: "В квитанції за місяць, яку отримує мешканець є окремий стовпчик, він так і називається - перерахунок і по тій послузі, по якій було виконано у розрахунковому місяці перерахунок мешканець може побачити, яку суму йому було знято. Якщо перерахунок виконується за більш пізніший період, то ще внизу квитанції додатково вказується що виконано перерахунок наприклад за березень місяць".

Якщо ж у квитанції не вказано, за що і скільки відшкодували, варто звернутися до ЖЕКу для обґрунтування.

Михайло Можаєв, юрист: "Вам четко укажут за подписью начальника коммунального предприятия и главного бухгалтера с круглой печатью о том что на какую конкретно суму вам было сделано перерасчет и по этому документу вы уже будете четко видеть за какую услугу в какой суме, единственное что не будет видно какая методика здесь применялась".

Для того, аби зрозуміти чи правильно зроблений перерахунок, потрібно звернутися до бухгалтера комунального підприємства, який зобов’язаний розшифрувати кожну змінену суму.

Принцип перерахунку за опалення такий. Якщо в опалювальний період у кімнаті температура була нижча за 18 градусів - платити потрібно менше. За кожен втрачений градус - мінус 5%. Так, у діапазоні від 17 до 14 градусів можна отримати знижку у сплаті від 5 до 20 % . Якщо ж у кімнаті менше 14 градусів - за опалення платити взагалі не потрібно.

За неякісне водопостачання теж є знижки. Так, за нормами температура гарячої води має бути у межах 50 -75 градусів за Цельсієм. Якщо ж із крана тече вода з температурою 49-45 градусів - сплачуєте 90 відсотків від загальної вартості. Лише 60% потрібно покривати у тому разі, якщо вода ледь тепла - 40-44 градуси. Нижчу за 40 градусів гарячу воду оплачують за тарифом холодної.

А ось перевірити перерахунок суми за неприбране подвір’я чи під’їзд самостійно практично не можливо. Адже для кожного будинку розцінки на його утримання індивідуальні і їх складові теж різні. Тож за цифрами доведеться звернутись до ЖЕКу. Та й обґрунтування цих тарифів добитися не вдасться, через закон.

Юлія Головатюк, представник Федерації роботодавців ЖКГ: "Якщо говорити відверто діючі нормативно-правові акти, які визначають порядок затвердження цих тарифів, зокрема я говорю безпосередньо про тариф про утримання споруд та прибудинкових територій не є досконалим, тобто об’єктивно на жаль не можна встановити".

Умотивувати розмір комунальних тарифів ЖЕКи таки зобов’язані. Відповідь на запит повинні надати не пізніше, як за місяць.

Теги: тариф отопление тепло коммунальные услуги оплата жэк свет юридические рекомендации персональная экономика
Источник: Телеканал UBR Просмотров: 117