В Україні зростає частка імпортного пального. Торік вона перевищила 50 %. Водночас зменшуються обсяги виробництва власного бензину. Поки що споживач цього майже не відчуває. Але експерти радять готувати гаманці.

2011-й став найгіршим для вітчизняних нафтопереробних заводів. Вони виготовили дуже мало якісного бензину. Тому вільну нішу на ринку зайняли закордонні постачальники. Зокрема з Білорусі, Литви, Польщі, Румунії, Росії.

Окрім того, із шести наших НПЗ зараз фактично працює лише один. Та експерти кажуть: навіть коли зупиняться всі українські підприємства, споживач цього майже не відчує. Помітним буде тільки збільшення вартості через подорожчання чорного золота у світі.

Геннадій Рябцев, експерт ринку нафтопродуктів: "Відкритість ринку гарантує надходження на територію України необхідної кількості нафтопродуктів. Це означає, що ми з вами будемо мати паливо".

Але держава програє, бо отримує менше надходжень та не розвиває власного виробництва, кажуть експерти. Водночас в Україні протягом кількох останніх років удвічі скоротилася кількість оптових учасників ринку. Окрім того, в Кабміні хочуть заборонити виготовлення пального за технічними умовами. Тому можуть зникнути дрібні АЗС. На них впливатиме і значна конкуренція.

Леонід Косянчук, президент об'єднання операторів ринку нафтопродуктів: "Коли нас знизу тисне така спекулятивна складова зовнішніх ринків і світової ціни на нафту та нафтопродукти, а зверху ми обмежені купівельною спроможністю населення, то дуже важко робити бізнес у маленькому масштабі. Видатки не будуть покриті доходами".

За словами фахівців, аби підтримати вітчизняні НПЗ, слід стимулювати їх модернізацію. Зокрема скасувати податки на ввезення обладнання. А також боротися з виробництвом підробної продукції. Подібні ініціативи вже висували, але їх так і не втілили в життя. Наразі ж найнеобхіднішим експерти вважають введення вищих стандартів якості пального.

Теги: импорт торговля топливо нефть промышленность бензин
Источник: Телеканал UBR Просмотров: 1408