В рамках програми "Думка експерта", говоримо про якість бензинів на українських заправках. Гість нашої студії - заступник директора Науково – технічного центру " Псіхея" - Геннадієм Рябцевим.

- Є на українських заправках якісний бензин чи не має і скільки він має коштувати?

- Є, звичайно, якісний бензин і досить на великій кількості. І те, що деякі власники заправок заявляють, що вони реалізують бензин високої якості, то – відповідає дійсності. Єдине, що не завжди якість і ціна бензину співвідносяться, як у Європі. Чому так? Тому, що у нас не стимулюється на рівні держави випуск і імпорт високоякісних нафтопродуктів. І навпаки, нічого не робиться для того, щоб позбавити українських споживачів різних сурогатів, які додають у нафтопродукти. Вони не відповідають жодним європейськитм рекомендаціям.

- була така велика рекламна кампанія у деяких виробників, що у них проводяться тести, як перевірити якість бензину.

- Нажаль, будь–яким простим способом перевірити якість бензину – неможливо. Ми маємо довіряти або не довіряти тим, хто каже про високу якість, чи не каже взагалі. І тут це відбувається не через відсутність таких приладів, а через те, що якість бензину визначається за великою кількістю показників, їх, щонайменше, 18. І їх перевірити просто так, "на коліні", неможливо. Якщо ви маєте марку авто ще радянських часів, то вам, щоб заправитись сурогатом, на якому вона не зможе їздити, треба купити бензин, який на 50 – 60 копійок дешевше, ніж в середньому. Якщо вам не хочеться вивести з ладу власний автомобіль, треба заправлятися на тих заправках, яким ви довіряєєте. І які не дозволяють собі встановлювати дуже привабливі, на перший погляд, ціни і які можуть обернутися для вас дорогим ремонтом вашого залізного коня.

- Може допомогти інформація, звідки доставлявся бензин на заправну станцію, де він вироблявся?

- Якщо це компанія досить відома на українському ринку, то зрозуміло, вона повинна гарантувати високу якість тих продуктів, які реалізуютьсє. На кожній заправці має бути відповідний сертифікат, який засвідчує походження бензину та його марку на відповідність тому чи іншому знаку якості. Якщо ці документи є, то в 70% випадків можна сподіватися, що той бензин такий, як записано у сертифікаті. У 30% випадків, в основному це ті, які працюють поза брендами відомими, ми маємо бензин, невідомого походження.

- Якщо говорять, що бензин зроблено в Україні, він може бути суперякісним, як , на приклад, Євро – 5, чи Євро – 4?

- Євро–5 – навряд чи, бо не вигідно випускати його в Україні. Це – бензин, який відповідає стандарту 2007 року, виду–1. Але, три українські заводи можуть випускати бензин високої якості. Сьогодні, якби не арктичне дизельне пальне Кременчуцького заводу, то я думаю, у нас би взагалі більшість дизельних двигунів просто б стало. Особливо, це стосується регіонів України.

- А що таке арктичне пальне, чим воно відрізняється?

- Воно відрізняється фракційним складом, який дозволяє убезпечити двигун від утворення так званого парафінового гелю. Іншими словами, там менше парафіну. Воно не замерзає при температурі мінус 50С

- А звідки везуть бензин?

- Що стосується бензину, то, зазвичай, це – білоруський бензин, він відповідає тій якості, про яку написано. Це – литовський бензин, він також відповідає якості, і взагалі, у нас з 15 країн світу імпортується бензин. Щодо імпорту дизеля, то тут є перекіс в сторону якості. Якщо існує Новгород–волинський термінал, через який потрапляє в Україну дизельне паливо з Росії. Так от, якість російського дизельного палива порівняно з литовським і білоруським, вона трохи нижча. Якщо у вас дизельний двигун, випущений після 95–го року, то вам потрібно заправлятися паливом литовського виробництва, іноді – білоруського.

- Чому Україна не нарощує виробництво якісних бензинів?

- Для того, щоб отримати якісні нафтопродукти потрібно вкласти великі кошти у їх виробництво. Близько сотні мільйонів доларів. Нажаль, у нас всі хочуть заробити сьогодні – завтра. Вкладати великі кошти за таких складних умов, як зараз в Україні, мається на увазі податкове законодавство, відсутність гарантій з боку уряду, ніхто не хоче. Власники заводів в Україні лише підтримують їх в належному стані, і тільки, а серейозних інвестицій не роблять. Якщо не буде відповідного інвестування ми залишимося без цієї галузі.

Теги: топливо азс качество проверка нпз
Источник: Телеканал UBR Просмотров: 1479