Денис Парамонов, власник м'ясопереробного холдингу SMK Group,  хотів лише доповнити свій бізнес сервісом доставки м'яса, ковбаси та напівфабрикатів. Пандемія COVID-19 внесла корективи в ці плани: так з'явився повноцінний онлайн-супермаркет продуктів Cooker.

За даними консалтингової компанії PwC, майже кожен п'ятий покупець у світі щодня здійснює покупки онлайн. Ця кількість тільки зростатиме: пандемія коронавірусу не відступає, і людство готується до зустрічі з новим штамом вірусу "Омікрон".

Онлайн-торгівля в Україні розвивається швидше, ніж у всій Східній Європі.  Soul Partners, Baker Tilly Україна та Aequo у своєму спільному звіті стверджують, що у 2020 році українці купили товарів в інтернеті на $3,97 млрд. Приріст порівняно з попереднім роком становив 41%. Українці купують в інтернеті електроніку, товари повсякденного вжитку, одяг, а з недавніх пір – продукти харчування.

Їжа наше все

Онлайн-супермаркет Cooker існує лише рік, але вже диктує тренди галузі. Хоча замислювалося все як сервіс доставки свіжого м'яса і ковбаси – продукції м'ясопереробного холдингу SMK Group Дениса Парамонова.

Перші кроки Дениса у бізнесі були пов'язані саме з харчовими продуктами. "Перші гроші я заробив, коли зібрав малину і продав її на базарі", – згадує 48-річний підприємець. За свій товар він отримав  8 рублів. 2000 року Денис орендував у Харкові цех для виробництва ковбаси та створив своє підприємство. Так з'явився Салтівський м'ясокомбінат – перший у SMK Group. Наразі до структури холдингу також входять Богодухівський, Бердянський та Київський м'ясокомбінати. Компанія постійно вкладає кошти в модернізацію виробництва, а продукцію продає через мережі супермаркетів, більш ніж 600 фірмових магазинів мережі та через власний онлайн-супермаркет. Щоранку у всіх магазинах та дарксторах Cooker – доставка свіжого м'яса та ковбаси.

Власник SMK Group Денис Парамонов

Щоб контролювати всі процеси виробництва, у 2004 році Парамонов купив агрофірму "Світанок", яка займається вирощуванням свиней. Наразі поголів'я на фермі налічує близько 15 тис. свиней. Горезвісний туалетний папір у докторській ковбасі – це точно не про продукцію SMK Group. "Знаєте, скільки разів мене питали, чи кладемо ми в ковбасу туалетний папір", посміхається Денис Парамонов. І додає, що для такого виробництва це нерентабельно: папір коштує недешево.

Укластися в 15 хвилин

Ідею запуску повноцінного онлайн-супермаркету Денис Парамонов запозичив у Європі. "У багатьох європейських країнах закриваються магазини, оскільки в них немає необхідності - всі роблять покупки онлайн", - говорить він. На думку підприємця, споживачі більше не хочуть витрачати час на ходіння по крамницях, адже товар можна замовити з доставкою в кілька кліків.

Час – головна конкурентна перевага Cooker. У грудні 2020 року, коли онлайн-супермаркет тільки відкрився, час доставки по Києву та передмісті становив 30 хвилин. Минув  рік  і кур'єри Cooker встигають доставити продукти столичному покупцеві за 15 хвилин. "Нам важливо, щоб з моменту отримання заявки до її доставки пройшло не більше 15 хвилин. Cooker – єдина в Україні компанія, яка надає такий сервіс", – каже Денис Парамонов.

Щоб працювати в такому ритмі, компанія використовує dark store – магазини-склади, де кур'єри забирають товар. Продукція там розкладена по полицях таким чином, щоб максимально швидко зібрати замовлення. Наразі у Києві працює 16 таких магазинів, найближчим часом планується відкрити ще 3.

Кур'єри Cooker не стоять у пробках, бо доставляють товари з найближчих "дарксторів" на електровелосипедах. Це і швидко, і екологічно.

"Ми плануємо виходити  і в  інших українських містах, а в перспективі —  і в інших країнах світу", – ділиться своїми планами Денис Парамонов. При цьому він хоче зберегти концепцію 15-хвилинної доставки 2500 товарів, представлених у Cooker.

Хотите первыми получать важную и полезную информацию о ДЕНЬГАХ и БИЗНЕСЕ? Подписывайтесь на наши аккаунты в мессенджерах и соцсетях: Telegram, Twitter, YouTube, Facebook, Instagram.

Просмотров: 267