Порожні біг-борди сьогодні не рідкість. Але ще два дні тому на цих рекламних площах красувалися обличчя, імена та гасла політиків. Аби сподобатися українцям кандидати у депутати та політичні сили лише на зовнішню рекламу витратили майже 200 мільйонів гривень.

 

Ще приблизно півтора мільярда пішло на піар на екрані, порахували експерти.  Загалом же за кількістю політреклами лідирує Партія регіонів. У жовтні за нею була третина білбордів. У скільки обійшлася така агітація, самі біло-блакитні поки що не рахували.

Читайте: Выборы в Верховную Раду в цифрах. Последние данные

Олександр Єфремов, лідер фракції Партії Регіонів у ВР: "Вы знаете, я не знаю того человека, который сегодня ночью сидел и считал бюджет нашей предвыборной кампании. Ну, у нас в партии такого человека нет, мы занимались совершенно другими вопросами, что касается куда больше затраты идут, конечно на масмедийное сопровождение – это основная статья затрат которую тратит любая политическая сила, это большие сумы".

А ось свободівці чітко знають: на усе про все витратили трохи більше ніж 23 мільйони гривень.

Див. сюжет: Поліграфісти не полюють на політрекламу

"У нашій виборчій агітації акцент було зроблено на безпосереднє спілкування з людьми, тому загальна вартість нашої кампанії становить 23 мільйони 200 тисяч гривень... Із них близько сімдесяти відсотків від загального бюджету витратили на медійний фонд, не більше ніж 20 процентів — на зовнішню рекламу, 3, 3 процента — на друковану продукцію..." - Руслан Кошулинський - керівник виборчого штабу партії ВО "Свобода".

Див. також: Оппозиция сводит счеты с "регионалами": как голосовала Украина

Ну а партії "Україна Вперед" виборча реклама обійшлася у кругленьку суму. Ефірний час між матчами Євро-2012 коштував не дешево. Та й  біл-борди повсюдно рясніли Королевською. Але попередній результат не втішний - півтора відсотка голосів виборців. Фахівці кажуть, ця реклама була суха, без емоційного сюжету та ще й зарано стартувала.

Див. також: Українські телеканали збільшать вартість реклами на 20 – 25 %

"У мене є мрія - вільна, сильна, квітуча Україна"

Павло Фролов, науковець інституту політичної психології НАПНУ: "Ну є в неї мрія і вона якось так дуже сумно про це говорить: невиразність, неемоційність там дуже багато всяких речей можна наводити".

Попри високі результати, піар Партії регіонів теж був не надто вдалим, кажуть експерти. Зокрема за даними опитування, проведеного Інститутом соціальної та політичної психології, саме реклама біло-блакитних найбільше дратувала українців.

ВІДЕО: В Україні голосували навіть панди

Павло Фролов, науковець інституту політичної психології НАПНУ: "Добре заявити, що є стабільність так. в цьому переконані лідери провладної партії, про це ніби свідчать цифри і так далі. Але ж люди живуть не цифрами, коли людина йде з гаманцем в магазин і їй не вистачає".

А ось знизити прогнозований соціологами рейтинг УДАРУ регіоналам таки вдалося.

Див. також: Політичний бомонд на дільниці: Як політики за себе голосували

Павло Фролов, науковець інституту політичної психології НАПНУ: "Я люблю бокс, але голосувати за нього я не збираюсь, Україна не боксерський ринг, потрібна команда. Партія Регіонів вміло використала побоювання щодо Кличка. Бо одне з найбільших побоювань - це непрофесіоналізм. чи може бути боксер фахівцем і команда, яка за ним стоїть, теж чи там є фахівці".

А ось опозиціонери своїми роликами та біл-бордами теж не вразили. Вони були швидше нейтральними і багатьом навіть не запам’яталися. Виняток - радикальна партія Ляшка.

Та українці зізнаються, таки ведуться на політичну агітацію. Принаймні 15% громадян кажуть, зробили вибір під впливом піару. Тим часом, за кордоном політики не звикли викидати шалені суми на рекламу по телебаченню чи роздачу рекламних листівок. Там прихильників заохочують розмовою.

ВІДЕО: У Маріуполі голосували у протигазах

Одрі Гловер, голова місії зі спостереження за виборами ОБСЄ: "Багато політичних кампаній у багатьох європейських країнах - це своєрідні культурні зустрічі, своєрідне ходіння "від дверей до дверей", спілкування з виборцями особисто, ці кампанії значно персоналізованіші та локальніші".

Тетяна Стець, Христина Гавриш, Алі Карімов, новини, UBR.

Хотите первыми получать важную и полезную информацию о ДЕНЬГАХ и БИЗНЕСЕ? Подписывайтесь на наши аккаунты в мессенджерах и соцсетях: Telegram, Twitter, YouTube, Facebook, Instagram.

Теги: политика реклама медиа
Источник: Телеканал UBR Просмотров: 2924