Кабмін хоче врегулювати внутрішню торгівлю. Відповідний закон уже зареєстрували в парламенті. Кажуть, він допоможе вивести з тіні український роздріб та захистити права товаровиробників. Нині в Україні існує проблема входження продуцентів товарів харчового призначення у роздрібні мережі. Останні користуються нестачею торговельних площ і диктують виробникам невигідні умови поставки. А це призводить до необґрунтованих витрат постачальників, а в підсумку й до зростання цін.

Ігор Гарбарук, директор департаменту розвитку торгівлі: «Передбачається, що рекламні, маркетингові та інші додаткові послуги зможуть надаватися постачальникам суб’єктів торгівельної діяльності тільки на підставі договорів про торгівельне співробітництво. В роздрібних мережах склалась практика стягувати з постачальників плату за просування товарів у роздрібні мережі для більшості дрібних виробників та постачальників практично це зачиняє шлях до фахової сучасної торгівлі.»

Також закон встановлює терміни розрахунків магазинів з постачальниками соціальних товарів. Для продукції з терміном придатності до 10 днів - це 10 робочих днів з дня отримання товару. Якщо термін від 10 до 30 діб, то розрахунок має здійснюватися в термін не довший ніж місяць, понад 30 днів — до 45. Та підприємці проти державного регулювання. Мовляв учасники ринку самі розберуться.

Леонід Козаченко, голова Ради підприємців при Кабміні: «Щоб продавати своє продовольство в німецьких мережах то вдвічі вищі вимоги по якості товару, ніж це в Італії, Іспанії чи ще десь. При цьому терміни розрахунків врази коротші. Але це регулюється на рівні суб’єктів господарювання. Такі механізми ручного контролю управління, які запроваджуються в цьому законі досвіду такого європейського не знайдеш.»

А ще через закон підприємці можуть відмовитись продавати соціальні товари. Ті, хто ними торгує, змушені будуть звітувати - чи не перевищують задекларованої державою цінової планки на них. За порушення - значні штрафи. Тож вигідніше не брати на реалізацію таких товарів. До того ж, на думку представників бізнесу, нинішня регуляція цін на соціальну продукцію не досконала. Бо до списку найнеобхідніших приписують товари еліт-класу.

Карина Лаврова, член Української торгівельної асоціації:  «Такие как элитные макароны, элитный сыр то есть то что потребитель относящийся к социальным группам никогда и покупать не будет вместе с тем та регуляция которая существует на сегодняшний день и торговые предприятия просто не в состоянии получить прибыль от реализации таких товаров соответственно уменьшаются платежи в бюджет в виде налогов.»

Та у мінекономрозвитку запевняють, податків навпаки побільшає. Нині за підрахунками міністерства, тіньовий товарооборот становить 40% ринку, а це – майже 300 млрд грн. Якщо закон запрацює, бюджет додатково зможе отримати приблизно 20 млрд грн.

Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 701