Штрафи за порушення правил дорожнього руху можуть знизити. У Верховній Раді з'явився законопроект про їх уніфікацію. Якщо парламент ухвалить такі ініціативи, то до водіїв застосовуватимуть фіксовану ставку фінансового покарання. Для цього автори документа пропонують просто скасувати верхню та нижню межі нарахування штрафів і залишити одну цифру. Мовляв, інспектори ДАІ не судді, щоб одноосібно визначати ступінь порушення.  

Юрій Ганущак, народний депутат: «Я думаю, що водії будуть довольні. Принцип є такий як тільки рішення приймається одноособово є спокуса маніпулювати цим рішенням. А це - те, що можна назвати корупцією чи замах на корупцію.»

Наприклад, зараз за перевищення швидкості передбачено штраф у розмірі від 225 до 340 гривень. Зазвичай співробітники ДАІ спочатку погрожують виписати максимальний штраф за порушення. Та після невеликого торгу, погоджуються на мінімалку, за умов, що різницю покладуть собі в кишеню. 

Єгор Воробйов, керівник прес-служби ГО «Дорожній контроль»: «Це, як важіль впливу: або ти погоджуєшся, що ти порушив і ми тобі випишемо мінімалку, або будеш зараз виступати і максимально отримаєш.» 

Автори законопроекту вважають, якщо скасувати плаваючу тарифікацію штрафів – рівень корупції на дорогах значно зменшиться. Адже інспекторів остаточно позбавлять спокуси до хабарництва. Та це ще не все. У законопроекті пропонують: співробітник ДАІ повинен лише фіксувати дії водія. А визначати ступінь покарання має СУД. Це вже там тарифи можуть зростати в геометричній прогресії, залежно від складності порушення. Приміром – за кожні 20, 40, 60 кілометрів за годину у разі перевищення швидкості. Або ж, коли порушення має певні наслідки. Наприклад, ДТП спричинило загрозу життю інших учасників руху.   

Єгор Воробйов, керівник прес-служби ГО «Дорожній контроль»: «Максимальні порушення, скажімо, як сто тридцята стаття це керування в стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння. Дуже часто співробітники ДАІ фальсифікують такі протоколи і тут безумовно такі протоколи потрібно на розгляд суду.»

У Державтоінспекції законопроект не підтримують. Мовляв, єдині тарифи збільшать аварійність на дорогах. Але автори документа переконують: штрафи все одно залишаться високими. Зникне лише самосуд на дорозі, який вчиняють інспектори ДАІ.

Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 3504