Прогнози щодо впливу карантину на малий та середній бізнес не надто оптимістичні. Першими підраховувати збитки почали туроператори та інші представники царини обслуговування. Зрозуміло, що вийти сухими з води вдасться далеко не всім. Власників продуктових та аптечних кіосків оминули неприємні обставини. Проте решта представників української бізнес-спільноти мають знайти хоч якийсь вихід із ситуації.

Як українська влада підтримує бізнесменів?


Кабінет Міністрів України поступово вводить пільги для власників бізнесу, що дозволяє пристосуватися до нових реалій. Нововведення направлені на скорочення втрат бізнесменів і мінімізації наслідків. На сьогодні Кабмін уже встиг запровадити такі заходи:

  • тимчасово скасовуються штрафи, пеня, податки на землю і нерухомість;
  • продовження терміну подачі річних декларацій до 1 липня 2020 року;
  • власники комерційної нерухомості звільнені від сплати податків.

Виконання зобов'язань перед контрагентами щодня ускладнюється. На засіданні підтвердили, що введення карантину можна вважати форс-мажорною ситуацією. Завдяки цьому Торгова промислова палата України звільняє власників компаній від відповідальності за невиконання умов.

Окремо варто відзначити, що більша частина спірних питань між двома представниками організацій вирішується шляхом переговорів. Сертифікат від ТПП потрібен тільки у виняткових випадках.

Планові контрольні перевірки також тимчасово скасували. Парламент встановив мораторій, тому підприємці мають законне право не пускати перевіряльників або оскаржити отримані результати. Але при цьому потрібно враховувати, що представники контрольного органу можуть відвідати підприємство після закінчення терміну дії заборони. У цьому випадку власникові доведеться сплатити штраф за весь час до інспекції без урахування періоду мораторію. Позапланові перевірки проводяться у звичайному режимі.

Влада запропонувала оптимізувати витрати на оплату праці персоналу кількома способами, вибір відповідного варіанту визначається керівниками підприємства самостійно:

  • Оформлення вимушеного простою. Згідно з Кодексом законів про працю, роботодавець повинен виплачувати співробітникам близько 70% (⅔) заробітної плати. Таке рішення дозволить скоротити витрати на оплату праці і зберегти наявний штат співробітників.
  • Відпустка своїм коштом. Відправити співробітників у неоплачувану відпустку згідно з КЗпП можна на 15 днів. Продовження карантину на додаткові 30 днів (до 24 квітня) зробило цей варіант незаконним та невигідним.
  • Скорочення робочого графіка. Скоротити витрати на заробітну плату можна шляхом скорочення тривалості дня до 5 годин або 3 днів на тиждень. У такому випадку оплачувати доведеться тільки робочий час. Варіант дозволяє оптимізувати робочий процес і зберегти штат фахівців в потрібному складі.
  • Звільнення всіх співробітників — один із найрадикальніших способів. Таке рішення може призвести до втрати кваліфікованих працівників і складнощів при повторному запуску бізнес-проекту.


Рекомендації для мінімізації фінансових ризиків


Вийти переможцями із ситуації, що склалася, зможуть не всі. Для того щоб максимально зменшити збитки, слід переглянути поточний робочий процес. Використовувати для цього можна всі доступні ресурси. Наприклад, влаштувати мозковий штурм за допомогою співробітників.

Рекомендується скласти план дій. Чим більше варіантів розвитку компанії вдасться пропрацювати, тим більша ймовірність вижити під час кризи. Визначення головних ризиків допоможе ретельно продумати вихід із ситуації. Запишіть можливі проблеми та спробуйте проаналізувати шляхи виходу зі становища.

Не менш важливим рішенням буде пошук варіантів скорочення витрат. Перехід на інші способи виробництва, обговорення розстрочок із партнерами допоможуть вирішити це питання, а перерозподіл завдань — зняти частину "головного болю". Ресурси, які з'являться згодом, можна направити на опрацювання нової стратегії.

Намагайтеся максимально зберегти кваліфіковані кадри. Фахівці, які залишаться у підпорядкуванні, допоможуть пережити кризу. Пошук нових відповідальних співробітників негативно вплине на розвиток вашого бізнесу. Приймайте виважені рішення, і криза не завдасть істотних збитків.

Як український бізнес виживає під час карантину - фото 2


Як малий бізнес може працювати в умовах карантину?


Уряд країни намагається убезпечити власників малого та середнього бізнесу від важких наслідків, але цих дій явно буде недостатньо. Підприємці старанно шукають вихід із кризової ситуації. Перекваліфікація — найпростіший і безпечний спосіб уникнути складнощів.

Підприємства, які вирішили перепрофілюватися, активно шиють захисні багаторазові маски і медичні костюми. Діяльність не дає доходу, але дозволяє допомагати незахищеним верствам населення. Виробники одягу змушені скоротити виробництво. Процес пошиття триває, але обсяги зменшилися. Деякі дизайнери, які випускають власні лінії одягу, максимально знижують ціну на брендові колекції. Такий хід допомагає підвищити рівень довіри до марки, отримати мінімальний прибуток і розробляти нові моделі. 

Приватні стоматологічні клініки змушені тимчасово припинити свою діяльність, але зовсім не працювати не наважуються попри ризики — адже при контакті лікаря з пацієнтом можливість зараження не виключається. Звичайно, поточний прийом клієнтів не ведеться, але стоматологи готові допомогти в разі гострої потреби. Наприклад, лікарі приймають пацієнтів, які звертаються до швидкої із зубним болем.

Як український бізнес виживає під час карантину - фото 3


Прогнози експертів на майбутнє малого і середнього бізнесу


Карантин і криза, безсумнівно, змінить звичайне ведення бізнесу. За попередньою оцінкою, знадобиться близько двох років для повного відновлення економіки. Для того щоб ситуація змінилася на краще, передбачають перехід до онлайн-торгівлі.

Причин такого прогнозу кілька:

  • Скорочення витрат на оренду приміщень і заробітну плату. Для підтримки роботи онлайн-магазину потрібно набагато менше персоналу, ніж для функціонування кількох оффлайн-точок продажу.
  • Розширення сфери впливу. Інтернет магазин може обслуговувати покупців із різних куточків України. Сучасні служби доставлення дозволяють отримувати замовлені товари протягом 1-2 днів.
  • Цілодобова робота торгового майданчика. Оформлення замовлень відбувається цілодобово, а обробка в певний робочий час. Можливість замовити потрібний товар у будь-який зручний момент приваблює клієнтів і спрощує роботу компанії.
  • Онлайн-торгівля товарами першої необхідності працює і тепер. Придбати потрібні речі для дітей, засоби побутової хімії та одяг можна на сайті Kasta.ua, “Розетка” та ін. Вартість доставляння залежить від суми замовлення, участі в системі лояльності та інших факторів. Але зрозуміло одне: в умовах самоізоляції такий варіант поповнення запасів можна вважати оптимальним і для продавця, і для покупців.

Хотите первыми получать важную и полезную информацию о ДЕНЬГАХ и БИЗНЕСЕ? Подписывайтесь на наши аккаунты в мессенджерах и соцсетях: Telegram, Twitter, YouTube, Facebook, Instagram.

Просмотров: 595