Впровадження цифрових технологій - відповідь на важливі зміни у бізнес-середовищі та економіці в цілому. В Україні процес йде повільніше через негативну специфіку країн «третього світу», де за відсутності необхідних держініціатив бізнес трансформується, як уміє, і робить це не у всіх на виду. Але саме пандемія та економічний спад стимулюють українські компанії наблизитися до перетворень, без яких застарілі «прикладні» методи виживання безсилі.
Специфіка цифрової економіки
Цифрова економіка - логічний наслідок технічного прогресу, який прискорився через світову кризу. Вона не надає жодному аніяких локальних прерогатив, проте успіху в її умовах може домогтися будь-яке, навіть невелике підприємство, що не володіє значними технічними й фінансовими ресурсами, але вміє грамотно працювати з технологіями та потребами клієнтів.
Україна вступила до фази, коли в державу – секторально і глобально – заходить цифрова трансформація, але вже не як тренд у вигляді локальних винятків, а як ключова потреба для виживання цілих галузей. Саме час для адаптації бізнес-моделі, співробітників, ресурсів, корпоративних звичок, робочих процесів та ІТ-інфраструктури до нових реалій.
Специфіка цифрової трансформації
Основна проблема для більшості компаній – підготовка даних. Насправді аналіз даних часто займає не більше 20% часу, тоді як решта 80% йде на трудомістку роботу з джерелами інформації для запуску бізнес-процесів у режимі реального часу. Але даний комплекс заходів, як правило, де-факто закладений у сучасні «пакетні» діджитал-кейси. Тому основні зусилля мають бути спрямовані не на вирішення цього питання, а на визначення для компанії ключових функцій і операцій, які вона хоче трансформувати в першу чергу.
Специфіка цифрового конкурентного середовища
Єдина умова розвитку цифрової економіки – коли оптимізація затрачуваних ресурсів і висока продуктивність не додаткові опції для отримання надприбутку, а перша необхідність і єдина можливість для його отримання в принципі. В Україні надмірне регулювання ряду економічних процесів не лише практично, а й психологічно тисне на багато підприємств, які можуть, але не ризикують зробити «цифровий» ривок. Вільний від важелів тиску ринок майже відразу заковтує і тиражує будь-які рентабельні технології, тому й різниця з прозахідними тенденціями у нас настільки разюча. Тим не менш, навіть точковий, але свідомий крок назустріч «цифрі» сьогодні рівносильний інвестиції у власний успіх.
Автор: Юрій Чубатюк, Президент групи компаній Everest