Горілка "Ющенко", ручки "Тимошенко", макарони "Литвин". Поява таких продуктів на полицях магазинів - цілком можлива. Політики активно реєструють бренди зі своїми прізвищами. Щороку в Україні з'являється понад 25 тисяч нових торговельних марок. Витрати, як і раніше мінімальні, становлять трохи більше ніж тисячу гривень. Невеликі гроші навіть спонукають спритників реєструвати розкручені імена. Аби підзаробити на перепродажі.

Що спільного між Віктором Ющенко і Ані Лорак, Юлією Тимошенко та Вєркою Сердючкою? Усі ці відомі персони мають зареєстровані на своє ім'я торгові марки. Таким чином можновладці і шоумени поспішають захиститися від підробок.

Інна Шатова, речниця держслужби інтелект. власності: "ТМ, зареєстрована політиком – це та ж сама ТМ. Вона, що стосується обсягу прав, який дається, то це звичайна торгова марка,я кА дає всі інші права, такі ж які для інших власників. Тобто право використовувати ТМ, право розпоряджатись нею і право забороняти іншим особам використовувати без дозволу".

Майже всі артисти української естради мають власні бренди. Співачка Джамала зареєструвала однойменну торговельну марку одразу після перемоги на "Новій Хвилі" у 2010-му. За її словами, спочатку не знала, для чого. Пізніше виявилося, що недарма.

Джамала, співачка: "Был такой случай, что мне позвонили и говорят: ты знаешь, мы так любим твое творчество, так любим, что захотели открыть шаурму "В гостях у Джамалы". О-о. Вот тут тоже сыграл момент, что люди поняли, что они не правы. Потому что у меня есть документ. Торговая марка".

А ось Оксана Білозір - співачка, а нині за сумісництвом народний депутат, шкодує, що свого чАсу не зареєструвала бренда, який розкручувала у піснях.

Оксана Білозір, народний депутат України: "В народі мене зараз, останнім часом, ну років двадцять уже, називають україночкою. І я свого часу цей бренд не зареєструвала на себе. І тепер під маркою "Україночка" видаються, наприклад, молочні продукти, ще якісь продукти. І у всіх людей складається враження, що це –моє. Що це мій бізнес".

До речі, реєстрація відбувається за класами. Таких - 45. Законодавство України охороняє авторські права на бренд лише у тій сфері, за якою він оформлений. Микола Азаров, Юлія Тимошенко, Арсеній Яценюк та Сергій Тігіпко, є власниками торгових марок у кількох класах.

Найбільш перспективними брендоносцями серед політиків можна вважати Віктора Ющенка та голову парламенту Володимира Литвина. Під своїм їм'ям вони можуть випускати будь-що. Від морозива до зброї. А ось, наприклад, Арсеній Яценюк, так само як і Юлія Тимошенко застовпили за собою право випускати шарфи, шлики і канцелярські вироби. А також керувати справами артистів і виконавців.

Читайте також: Кто из украинских политиков запатентовал свои имена (список)

Саме бізнесмени або просто спритники не проти заробити на імені політиків. Особливо це питання стає популярним напередодні виборів.

Арсеній Яценюк, народний депутат України: "Законодавець не передбачив захисту безпосередньо політичних назв. Можливо, це було зроблено умисно. Тому коли приймається рішення щодо фіксації цієї назви за тією чи іншою політичною силою, підбирається примірний перелік категорія, які підходять під цю назву".

Якщо торговельну марку не використовують протягом 3 років, її можуть анулювати через суд. Тому будь-який громадянин із прізвищем Ющенко або Литвин теоретично може оскаржити право на цей бренд. Водночас, "Білими воронами" патентного права серед відомих політиків поки що залишаються Віктор Янукович, Олег Тягнибок і Анатолій Гриценко. Тому нині цілком можлива поява таксі "Свобода" або коньяку "Янукович".

Теги: бизнес бренд политики патент торговая марка
Источник: Телеканал UBR Просмотров: 1609