Морське піратство досягло п'ятирічного мінімуму: 297 суден були атаковані 2012 року. Для порівняння, 2011 відбулося 439 піратських нападів. Такі дані містить оприлюднений у Лондоні Звіт Міжнародного морського бюро Міжнародної торгової палати (IMB ICC) щодо глобального піратства.

"Дані Міжнародного морського бюро ІСС засвідчують бажане скорочення піратських пограбувань і нападів на судна. Але команди повинні залишатися пильними, особливо в дуже небезпечних водах Східної та Західної Африки", - повідомив президент ICC Ukraine Володимир Щелкунов.

У цілому, за даними Міжнародного морського бюро Міжнародної торгової палати, торік пірати вдерлися на 174 кораблі, з них 28 були викрадені та ще 28 обстріляні. Також зафіксовано 67 спроб нападів.

Кількість людей, узятих на борту у заручники, торік скоротилася – 585 осіб (проти 802 осіб 2011 року). Ще 26 людей були викрадені для викупу в Нігерії. Шість членів екіпажів було вбито, 32 - поранено або зґвалтовано.

"Регіон Східної та Західної Африки досі залишається найбільш ураженим: торік там зафіксована найбільша кількість нападів на судна - 150 піратських атак", - стверджує  директор Міжнародного морського бюро ІСС Поттенгал Мукундан (Бюро здійснює моніторинг піратства по всьому світі з 1991 року).

 

У Сомалі та Аденській затоці 75 суден повідомили про напади у 2012 році. Для порівняння: в 2011 році сталося 237 нападів, що склало 25% інцидентів у всьому світі. Число викрадень суден у регіоні скоротилося вдвічі: 14 епізодів торік проти 28 минулого року.

За спостереженнями Міжнародного морського бюро ІСС, піратів поблизу східного узбережжя Африки стримують превентивні удари і рішучі дії проти плавбаз, а також приватні збройні служби безпеки й застосування командами "Кращих Практик Управління".

Проте небезпека й можливості озброєних до зубів сомалійських піратів залишаються значними.

"Для зниження рівня сомалійського піратства життєво важлива постійна присутність військово-морського флоту", - вважає пан Мукундан. - Якщо вивести військово-морські судна з регіону, досягнутий прогрес легко втратити".

Повідомляється про піратські плавбази та човни у затоці Оману, південному Червоному морі й Сомалійському басейні, велика кількість нападів сталася біля Протоки Хормуз та на маршрутах з Аравійської Затоки. Станом на 31 грудня 2012 року, сомалійські пірати все ще тримали на восьми кораблях 104 заручників, ще 23 людей пірати захопили на суші.

Загалом, у Сомалі та в інших місцях, пірати зазвичай нападають на контейнеровози, суховантажі, танкери з нафтою, хімікатами та іншим вантажем. Риболовні судна й інші човни меншого розміру також у небезпеці.

У Західній Африці - піратство зростає у Гвінейській затоці. 2012 року зареєстровано 58 інцидентів, у тому числі 10 викрадень суден, 207 членів екіпажів потрапили у заручники. Пірати у цьому регіоні діють з особливою жорстокістю, застосовуючи зброю, що мало місце принаймні під час 37 з нападів.

На противагу загальному становищу Бенін демонструє значний прогрес: торік тут сталося два інциденти, включаючи одне викрадення судна, тоді як ще у 2011 було зафіксовано 20 інцидентів, з них - вісім викрадень суден.

У Нігерії 2012 року сталося 27 інцидентів та ще дві спроби нападів, під час яких чотири судна було викрадено, 13 суден взято на абордаж, вісім обстріляно. У 2011 році кількість інцидентів була меншою - 10 випадків, з них - два викрадення. У Того також спостерігаємо погіршення ситуації -  п'ять інцидентів сталося у 2011 році, 15 - у 2012, з них - чотири викрадення.

У Кот-д'Івуарі 2012 року повідомлялося про п'ять інцидентів, 2011 – лише про один. В останньому кварталі 2012 нафтоналивний танкер Рanamax  був викрадений, як підозрюється, нігерійськими піратами поблизу Абіджану. Це перше зареєстроване викрадення судна біля берегів Кот-д'Івуару. Інцедент засвідчує збільшення діапазону діяльності нігерійських піратів.

Инфографика businessinsider относительно регионов нападений пиратов и рисков для моряков в 2013 году

У Південно-Східній Азії торік були викрадені чотири судна, включаючи малайзійський танкер, який був згодом повернутий у В'єтнамі в останньому кварталі 2012 року. З Індонезійського архіпелагу надійшло 81 повідомлення про дрібні крадіжки, що склало понад чверть глобальних інцидентів 2012 року. Тридцять суден піддалися нападу в останньому кварталі 2012.

Кількість піратських нападів у Індонезії збільшується постійно з 2009 року. Зареєстровано 73 випадки, коли пірати взяли судна на абордаж, у 47-ми випадках члени команд були взяті в заручники. Чотирнадцять інцидентів сталися з кораблями Belawan, що стояли на якорі та неподалік причалу.

Хотите первыми получать важную и полезную информацию о ДЕНЬГАХ и БИЗНЕСЕ? Подписывайтесь на наши аккаунты в мессенджерах и соцсетях: Telegram, Twitter, Google+, Facebook, Instagram.

Теги: торговля опасность судна риски пираты флот
Источник: Украинский Бизнес Ресурс Просмотров: 4175